شناسه : 31043
نویسنده : استان خراسان شمالی
عکس
۱
افتتاح میز خدمت زندان مرکزی بجنورد/حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده: در سازوکار جدید، روند ارائه خدمات به مددجویان و خانواده های زندانیان تسهیل می شود

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در آیین افتتاح و راه اندازی میز خدمت زندان مرکزی بجنورد گفت: در سازوکار جدید، روند ارائه خدمات به مددجویان و خانواده های زندانیان تسهیل می شود

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در آیین افتتاح و  راه اندازی میز خدمت زندان مرکزی بجنورد گفت: در سازوکار جدید، روند ارائه خدمات به مددجویان و خانواده های زندانیان تسهیل می شود.

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان، حجت الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به برپایی میزخدمت از سوی دستگاه قضایی استان و سازمان های تابعه طی مناسبت های مختلف اظهار کرد: یکی از مهمترین مبانی بهبود روند شاخص های عملکردی، تمهید شرایط و برقراری زیرساخت های ضروری برای آن کار است و راه اندازی میز خدمت در زندان بجنورد نیز در همین راستا  پیش بینی و در دستور کار قرار گرفت و طبعا این قبیل سازوکار می تواند به بهترین وجه ممکن، روند ارائه خدمات به مردم را تسهیل و تسریع کند.

وی با اشاره به جایگاه ممتاز کشوری زندان های استان خراسان شمالی در بسیاری از شاخص های عملکردی تصریح کرد: در سازوکار فعلی، سطح و دامنه  خدمات بطور محسوس و قابل ملاحظه ای توسعه می یابد و همچنین امکان دستیابی آسان و سریع خانواده زندانیان به خدمات متنوع و متعدد، برقرار  و امکانات مناسبی نیز جهت رفاه حال مراجعین در نظر گرفته شده که پیش  از این سابقه نداشته است.

براتی زاده خاطرنشان کرد: در ساختار جدید که با زحمات مدیر کل زندان های استان و دست اندرکاران این مجموعه حاصل شد؛ تلاش می شود مشکلات مطروحه از سوی خانواده زندانیان بطور کامل مرتفع گردد.

مقام عالی قضایی استان در ادامه به پیش بینی سازوکارهای نظارتی در خصوص ارزیابی عملکرد میز خدمت بطور مستمر و متناوب با هدف شناسایی کمبودها و نواقص و رفع کاستی های احتمالی اشاره و  بیان کرد: در چنین ساختاری، خدماتی از قبیل مشاوره خانواده، پاسخ به استعلامات، تنظیم برنامه ملاقات های حضوری و ساماندهی مکانیسم نوبت‌دهی انجام می‌شود و عملکردها نیز طی فواصل زمانی مختلف، مورد ارزیابی و سنجش قرار می گیرد.

براتی زاده با اشاره به تسهیل امکان دیدارهای چهره به چهره  مددجویان و خانواده های زندانیان با مسؤولان قضایی و عوامل، دست اندرکاران و واحدهای مددکاری  زندان بجنورد، ارتقاء سطح دانش و آگاهی های حقوقی و قضایی را از جمله مزایای میز خدمت و بعلاوه زمینه ساز رفع بسیاری از مشکلات مردم توصیف کرد.

وی اظهار کرد: تقویت روند تعاملات و هماهنگی های بین بخشی  و  پیشگیری از وقوع جرم از جمله آثار و پیامدهای ارزنده این چنین سازوکارهایی به شمار می رود

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.