شناسه : 33349
نویسنده : استان خراسان شمالی
عکس
1

چهارمین جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان اسفراین

چهارمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اسفراین در سال جاری به ریاست قلی پور، رئیس دادگستری این شهرستان برگزار شد

 به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان خراسان شمالی در این جلسه رئیس دادگستری اسفراین بر نقش محوری دستگاه قضایی در راستای نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات موضوعه  تأکید و اظهار کرد:قانون بعنوان فصل الخطاب همگان باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود:طبعاً نقش دستگاه های نظارتی که در این خصوص رسالت ذاتی دارند می تواند بطور قابل ملاحظه ای در راستای ایجاد بازدارندگی لازم در مسیر پیشگیری از وقوع جرم بسیار پررنگ باشد.

قلی پور، ضمن تبیین اهمیت اجرای طرح جامع حدنگار (کاداستر) در اراضی کشاورزی شهرستان اسفراین گفت:این طرح مزایای بسیار فراوانی دارد از جمله در صورت سند دار شدن اراضی زراعی، دیگر کشاورزان برای اخذ تسهیلات و ارائه وثائق بانکی بعنوان تضمین و استفاده از خدمات مربوطه، دچار مشکل نخواهد بود.

وی شکل گیری مصادیق اختلافات ملکی در قالب دعاوی کیفری و حقوقی  متعدد از قبیل تحدید حدود، تخریب مرز بین مزارع،تصرفات عدوانی و ... را بعنوان بخشی از آثار ناشی از عدم اخذ اسناد مالکیت رسمی درمستثنیات قانونی اشخاص برشمرد و اظهار کرد:قطعاً در صورت سند دارشدن اراضی کشاورزی، متعاقبِ اجرای طرح جامع حدنگار(کاداستر) این اختلافات قابل پیشگیری است و یا براحتی حل و فصل خواهد شد.

این مقام قضایی ضمن اشاره به تعیین تکلیف حدود400 پلاک در کمیسیون رفع تداخلات جهاد کشاورزی شهرستان اسفراین خاطرنشان کرد:این قبیل تصمیمات و اقدامات سازنده می تواند زمینه های مساعد جهت تکمیل ساختار لازم جهت اجرای طرح کاداستر را  فراهم نماید.

حسین زاده،دادستان عمومی وانقلاب اسفراین نیز در این نشست ضمن تأکید برضرورت تسهیل و تسریع موجبات اجرای طرح جامع حدنگار در اراضی کشاورزی این شهرستان گفت:باید از فرصت باقی مانده جهت تکمیل این فرایند بهتر و بیشتر استفاده کرد

عکس ها
2

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.