شناسه : 33354
نویسنده : استان خراسان شمالی
عکس
1

ورود و پیگیری دستگاه قضایی در راستای تسهیل موجبات احیاء و رفع موانع و مشکلات 7 واحد تولیدی در استان خراسان شمالی

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی از ورود دستگاه قضایی در راستای تسهیل موجبات احیاء و رفع موانع و مشکلات 7 واحد تولیدی در استان خبر داد

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان  خراسان شمالی، حجت الإسلام والمسلمین براتی زاده در نشست فوق العاده کمیته فرعی ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان ضمن اعلام این خبر گفت: در این جلسه مشکلات 10 نفر از تولیدکنندگان(مدیران واحدها و شرکت های تولیدی) مورد بحث، بررسی و تبادل نظر قرار گرفت که خوشبختانه با ورود و پیگیری جدی دستگاه قضایی استان و انجام مذاکرات با ادارات ذی ربط در این حوزه ها، زمینه های احیاء و موجبات رفع موانع و مشکلات این 7 واحد تولیدی فراهم و تسهیل گردید.

مقام عالی قضایی استان اظهار کرد: این واحدها عمدتاً در حوزه تولید آبنبات، آرد، میوه و تره بار، کشاورزی، ورزشی-تفریحی(سوارکاری) و قالیبافی فعالیت می کردند که به دلایلی از قبیل مشکلات مالیاتی، عدم اعطاء تسهیلات بانکی، مسائل مرتبط با بیمه، تغییر کاربری، صدور مجوزهای قانونی و همچنین اختلافات در حوزه مالکیت با اشخاص حقیقی و حقوقی، روند کار و تولید آنها با اختلال مواجه شده بود.

رئیس کل دادگستری استان گفت: طی گفتگوهای انجام شده بر اساس توافقات محصله در این نشست مقرر شد مشکلات مطروحه از سوی این 7 واحد تولیدی از مسیر دستگاه های مربوطه از جمله بانک های عامل، جهادکشاورزی، اداره کل غله، منابع طبیعی، اداره کل زندان ها، امور مالیاتی، بیمه و ... با نظر مساعد حل و فصل شود.

براتی زاده خاطرنشان کرد: اخذ موافقت بانک عامل در خصوص اعطاء تسهیلات بانکی به یک واحد تولیدکننده آبنبات، انجام نمونه آزمایش های  موردنظر از خاک کشاورزی مورد استفاده و بهره برداری شرکت شهد خراسان توسط جهاد کشاورزی و اقدام لازم  برابر تشخیص کارشناسان و متخصصان این حوزه با تراضی و توافق طرفین، معرفی نیروی متخصص از بین مددجویان زندان جهت کمک به یک واحد فعال در حوزه تابلو فرش و قالی بافی، توقف عملیات اجرایی و انجام مزایده مجدد، واگذاری یکی از سوله های تحت مالکیت اداره کل زندان ها در اختیار یک کارآفرین و تلاش در راستای رفع مشکلات بیمه و امور مالیاتی (استفاده از معافیت های مالی) از جمله تصمیمات مهم، مصوبات و مقررات این نشست به شمار می رفت.

مقام عالی قضایی استان در خصوص مشکلات سه واحد تولیدی دیگر نیز اظهار کرد: مقرر شد این موارد با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه های ذی ربط در نشست آتی کمیته فرعی ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان مطرح و بررسی گردد.

وی از مدیران دستگاه های اجرایی از جمله بانک ها و امور مالیاتی خواست با انعطاف بیشتر و حمایت بهتر و سازنده زمینه های کار و فعالیت واحدهای تولیدی و رونق اقتصادی و اشتغال آفرینی در استان را تسهیل و تسریع نمایند.

رئیس ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی از شرکت آریایورد، سیلوی حق کارخانه آرد آَشخانه، آرد سفید ارمغان بجنورد، تابلو فرش و قالی بافی، شرکت پیشگامان تولید سما، باشگاه سوارکاری سوران و شرکت شهد خراسان بعنوان آن بخش از واحدهای تولیدی یاد کرد که طی این نشست و در نتیجه گفتگوهای انجام شده زمینه های رفع موانع موجود بر سر راه فعالیت آنان تسهیل گردید

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.