شناسه : 33368
نویسنده : استان خراسان شمالی
عکس
1

سند مالکیت ۱۰۷ هزار هکتار زمین کشاورزی خراسان شمالی صادر شد 

رییس جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: این استان ۳۹۳ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که برای حدود ۱۰۷ هزار هکتار زمین سند مالکیت صادر شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان خراسان شمالی محمد محمدزاده روز یکشنبه در نشست کارگاه صدور اسناد کشاورزی استان اظهار کرد: صدور سند مالکیت زمین های کشاورزی تقاضا محور انجام می شود از این رو تلاش داریم تا رغبت و اقبال کشاورزان به دریافت سندمالکیت افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون برای هشت هزار و ۳۶۱ قطعه زمین های کشاورزی استان سند مالکیت صادر شده است.

سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی هم در این نشست گفت میانگین صدور سند مالکیت زمین های کشاورزی در استان ۲۸ درصد و در کشور ۴۵ درصد است که بر این اساس در این شاخص از میانگین کشوری عقب هستیم.

محمد مقدسی با اشاره به صدور سند مالکیت برای حدود ۱۰۷ هزار هکتار زمین کشاورزی استان اظهار کرد: روند صدور سند مالکیت زمین های کشاورزی استان سرعت گرفته است و امید می رود بتوانیم در این زمینه به میانگین کشوری برسیم.

مدیرکل دفتر مهندسی و حدنگاری سازمان امور اراضی کشور هم در این نشست گفت: برای سرعت دادن به روند صدور سند مالکیت زمین های کشاورزی نباید از نقش مردم غافل شد، در این باره مردم پای کار باشند.

محمد احمدی اظهار کرد: در طرح صدور سند مالکیت زمین های کشاورزی، کشاورز هزینه ای بابت تهیه نقشه و یا سایر امور حقوقی پرداخت نمی کند، سازمان ثبت اسناد و املاک و سازمان امور اراضی، اعتباری برای تهیه نقشه و مسایل حقوقی در نظر گفته است از این رو نباید هزینه ای از مردم دریافت شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه یکی از نگرانی ها و علت های کشاورزان برای سنددار کردن زمین های کشاورزی، دریافت مالیات و یا قطع یارانه است گفت: مردم در این باره نگران نداشته باشند، برنامه ای برای قطع یارانه و یا دریافت مالیات از مردم به واسطه سنددار شدن زمین های کشاورزی وجود ندارد.

سهم بخش کشاورزی استان ۱.۱ درصد از تولیدناخالص بخش کشاورزی کشور است که مهمترین بخش تولیدی استان بخش کشاورزی است.

سطح اراضی کشاورزی و بایر خراسان شمالی ۴۰۰ هزار هکتار است، کل اراضی استان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار است که اکنون ۱۳ درصد از این سطح به بخش کشاورزی اختصاص دارد و ۸۷ درصد نیز اراضی غیرکشاورزی است.

۴۴ درصد جمعیت یک میلیون نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند

عکس ها
1

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.