شناسه : 34156
نویسنده : استان خراسان شمالی

مسافران در خراسان شمالی از «جاده مرگ» تردد نمی‌کنند

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از وارد شدن آسیب جدی به صنعت گردشگری استان به علت بی‌انگیزگی مسافران برای انتخاب مسیر بجنورد به جنگل گلستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوقدانان خراسان شمالی ،رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از وارد شدن آسیب جدی به صنعت گردشگری استان به علت بی‌انگیزگی مسافران برای انتخاب مسیر بجنورد به جنگل گلستان خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین براتی‌زاده اظهار کرد: ارتباطات در دنیای امروز نقش کلیدی دارد و ساماندهی وضعیت پروازها می‌تواند توسعه و بهبود شاخص‌های عملکردی صنعت گردشگری را به همراه داشته باشد.

وی گفت: برای توسعه استان لازم است با وحدت و همدلی گام‌های بلندتری برداریم و جایگاه استان را بهبود بخشیم. به‌نظر می‌رسد برای تحقق این هدف در درجه اول باید درباره جذب اعتبارات ملی به‌طور مضاعف تلاش های جدی انجام شود.

براتی‌زاده بیان کرد: حوزه گردشگری یک ظرفیت و در عین حال فرصتی بسیار مناسب و ارزشمند است و با توجه‌ به قرارگیری این استان در مسیر بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) در صورتی که بتوان زیرساخت‌های لازم از قبیل راه دسترسی و ارتقا و توسعه کمی و کیفی پروازهای فرودگاه را به‌خوبی برقرار و فراهم کرد، رسیدن به نتایج مطلوب دور از دسترس نخواهد بود.

وی ادامه داد: وضعیت محورهای مواصلاتی، بخصوص جاده‌ها و راه‌های دسترسی در استان چندان مساعد نیست و در این حوزه  ضعف‌های اساسی وجود دارد، به‌طوری که بخش‌هایی از محور بجنورد - جنگل گلستان موسوم به «جاده مرگ» و اشاعه و نهادینه شدن این نوع تلقی سبب کاهش انگیزه‌های مسافران در انتخاب این مسیر برای سفر به مشهد شده و صنعت گردشگری خراسان شمالی با تهدیدات، مخاطرات و آسیب‌های بسیار جدی مواجه شده است.

رئیس ‌کل دادگستری خراسان شمالی با بیان اینکه  تداوم روند پیگیری موضوع تکمیل پروژه محور بجنورد - جنگل گلستان و ساماندهی وضعیت کمی و کیفی پروازها می‌تواند به‌ سرعت بخشیدن ساز و کار رفع این مشکل کمک کند، اظهار کرد: پیگیری‌های غیرمستمر و متعاقبا اقدامات میدانی کُند، ناکافی و منقطع با هدف اصلاح مشکلات این محور تاکنون سبب شرمندگی مسؤولان در برابر مطالبات بحق مردم شده است.

 براتی‌زاده افزود: جلب رضایتمندی مردم از طریق ارائه خدمات شایسته حاصل می‌شود و مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌توانند در موارد مقتضی از ظرفیت دستگاه‌ قضایی و ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان در مسیر رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری بهره مند شوند

 

 

 

عکس ها
2

0 دیدگاه

افزودن دیدگاه جدید

CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.